Afspraken

q  Aankomst op het circuit
Personen die dit wensen, kunnen reeds aankomen de dag voor het evenement vanaf 19.00 uur. 
Het is TEN STRENGSTE verboden zich met een gemotoriseerd voertuig op de omloop te begeven voor 9u .  Overtreders zullen uitgesloten worden van deelname aan het evenement.  Tevens mag u geen vuur maken!!  Voorzie een electrische grill om uw maaltijd te bereiden

q  Arrivée sur la piste
Les personnes qui le souhaitent peuvent arriver la veille de l’événement à partir de 19h.  Le paddock central est ouvert ainsi que le paddock à droite en dessous du pont.  Il est strictement interdit d’entrer sur la piste avec un véhicule motorisé avant 9h. 
Les contrevenants seront interdits de participer à l’événement. Il est également interdit de faire du feu ! Prévoyez un gril électrique pour préparer vos repas.

q  Controle van de inschrijvingen
U kan zich aanmelden op de dag zelf aan onze witte tent op de paddock naast de bandenservice, dit tussen 07.30 uur en 08.30 uur.  Breng alle nodige documenten reeds ingevuld en ondertekend mee om alles vlot te laten verlopen.

q  Contrôle de l’inscription 
Vous pouvez vous inscrire le jour même à la tente blanche dans le paddock au service pneus, entre 7h30 et 8h30.  Vous remettez les documents de renonciation et d’informations pré-remplies.  Veuillez apporter ces documents déjà remplis et signez pour vous assurer que tout se passe bien. 
Nous sommes heureux de vous offrir une tasse de café ou de thé.

q  Briefing
De  voor iedereen verplichte veiligheidsbriefing gaat door om 08.30 uur stipt in onze witte tent of buiten in de paddock (in functie van de weersomstandigheden). De piloten uit de “Advanced”-groep worden aangeraden met racepak aanwezig te zijn op de veiligheidsbriefing om zo op tijd klaar te staan voor hun eerste sessie om 09.00 uur.
De beginnersgroep krijgt onmiddellijk na de veiligheidsbriefing nog eens apart een verplichte briefing! 

q  Briefing 
Le briefing sécurité est obligatoire pour tous et a lieu à 8h30 précises dans notre tente blanche ou à l’extérieur dans le paddock (selon les conditions météorologiques).  Il est conseillé aux participants de groupe « Advanced »  d’être présent au briefing de sécurité en tenue de course afin d’être prêts ) temps  pour la première séance à 9h.  Immédiatement après le briefing de sécurité, le groupe de débutants recevra un briefing obligatoire séparé (9h tente blanche).

q  Begeleiding 
De beginnersgroep zal 3 sessies begeleid worden door onze ervaren instructeurs met daarop aansluitend een theoretische les waar alle nodige tips & tricks uitgelegd worden. De volgende sessie wordt alles in  praktijk omgezet.   De volledige eerste sessie van de beginners wordt begeleid door instructeurs. Na deze 4 sessies kan er gekozen worden voor vrij rijden maar ook voor een persoonlijke begeleiding en opvolging. Ook in de “ Experience “ & "Advanced" groep kan je begeleiding verkrijgen , dit wel enkel op aanvraag. Meer info bij Dave

 

q  Accompagnement

Le groupe débutants doit se présenter à 9h à la tente blanche pour un briefing supplémentaire !  Il seront guidés par nos instructeurs expérimentés pendant 4 sessions, suivies d’une leçon théorique ou tous les « tips & tricks » sera expliqué.  Après ces 4 séances, vous pouvez opter pour aller toute seule sur la piste ou obtenir qu’on vous accompagne personnellement.

q  Technische controle

Wij doen zelf geen technische controle.  We rekenen op uw gezond verstand om aan te rijden met een motor die technisch in orde is !  Na een val ontnemen wij wel uw groepssticker & dient u de motor aan te bieden ter controle aan de bandenservice.  Pas dan verkrijgt u een nieuwe groepssticker & kan u het vrij rijden verder zetten.

q  Contrôle technique

Nous ne faisons pas de contrôle technique nous-mêmes et comptons sur votre bon sens pour rouler sur circuit avec un moteur techniquement correct !  Après un accident, nous retirerons votre vignette de groupe et vous devrez présenter votre moto au service des pneus pour un contrôle. Ce n'est qu'à ce moment-là que vous recevrez une nouvelle vignette et pourrez continuer à rouler librement.

q  Op- en afrijden circuit

Sta op tijd klaar aan de pitstraat.  Na toelating door de aanwezige baancommissarissen kan je het circuit op. Na het afvlaggen op het rechte stuk (zwart/wit geblokte vlag of rode vlag) rij je de ronde uit en verlaat je de piste op de door de baancommissarissen aangegeven plaats of op de plaats die tijdens de veiligheidsbriefing werd aangeduid.   U geeft die intentie duidelijk aan met opgestoken hand of been. ( dit aan max 60% van de normale snelheid )

q  Conduire sur et hors du circuit

Soyez prêt à l’heure sur la voie des stands.  Vous pouvez entrer sur la piste après l’admission par les commissaires de piste.  Après le balisage (drapeau rouge au postes 3 et 4 & drapeau noir/blanc damier sur la poste 5), vous quitterez la piste juste après avoir remonté la ligne droite.  Indiques à temps avec la main ou la jambe levée quand vous avez vu le drapeau (cedi à max 60% de la vitesse normale.  Quittez clairement le circuit pendant une séance avec votre jambe gauche et vous roulez à l’extrême droite pour que les autres pilotes vous pouvez dépasser en toute sécurité.

q  Crash

Na een ongeluk brengt u in eerste instantie uzelf in veiligheid !  Wij onderzoeken ondertussen de meest efficiënte manier om rijders & moto’s terug in de paddock te krijgen.  Aan alle piloten: het is absoluut verboden om stil te staan op het circuit!  Alleen bevoegde mensen kunnen daden stellen (organisatie/ziekenwagenpersoneel/dokters/takeldienst). 


Een harde rugbescherming is verplicht, borstbescherming raden we ten stelligste aan.  En dit voor uw eigen veiligheid

q  Crash

Après un accident, mettez-vous d’abord en sécurité !  Nous examinerons ensuite le moyen le plus sûr de ramener votre moto au paddock.  Pour les autres pilotes : il est strictement interdit de s’arrêter sur la piste.  Seules les personnes autorisées, donc les services d’organisation, de remorquage et d’ambulance sont autorisés pour cela. 

La protection dorsale obligatoire peut limiter beaucoup de dommages physiques !  Une protection thoracique est recommandée 

 

q  Zorg dat je de betekenis van de gebruikte vlaggen goed kent! :

   Geel                                :           Gevaar, uw lijn houden, vertragen en verboden inhalen;

Rood/gele                          :           Gevaar ook op de rijbaan, uw lijn houden, veel vertragen en verboden inhalen;


Rode vlag                          :           Einde sessie. Van het gas af ! en aan een rustige snelheid                                                             de pits binnenrijden op de door de baancommissaris                                                                       aangegeven plaats!

  Groen                              :           Gevaar is voorbij, je kan voluit rijden

Zwart                                  :          Vertragen en verboden inhalen, binnenrijden op de door de baancommissaris aangegeven plaats! Als deze getoond wordt samen met een nummer  is het enkel deze piloot die zich dringend moet melden aan de baancommissaris in de pitstraat

Zwart / Wit  geblokte vlag :           Einde van de sessie.  Rustig doorrijden tot het punt waar met               een rode vlag wordt aangeduid waar u het circuit dient te                     verlaten.

q  Assurez-vous de connaître la signification des drapeaux utilisés :

   Jaune                              :           Danger, garde ta ligne et dépassement interdit ;

Rouge/jaune                      :          Danger sur la piste, garde ta ligne, ralentir & dépassement                                                            interdit!


Rouge                                :           Fin de séance ou grand danger!  Descendez le gaz ! et                                                                  rentrez à une vitesse
tranquille à l’endroit indiqué par le                                                                  commissaire de piste !

  Verte                                :           Le danger est fini, tu peux rouler à toute vitesse

Noir                                    :           Ralentir et dépassement interdit.  Entrez à l’endroit indiqué   par le commissaire de piste!  Si cela est indiqué avec un    numéro, c’est seulement ce pilote qui doit de toute urgence se présenter au commissaire de piste dans la pitlane

Noir / Blanc  Damier         :          Fin de séance.  Conduisez lentement jusqu’au point ou vous                                                                         devez quitter le circuit indiquée avec un drapeau rouge..

 

q  Er is geen benzinepomp op het circuit.  Breng dus zelf een jerrycan benzine mee en voorzie uw motor van een volle tank.   Onze bandenservice zal ca 100L extra benzine 98 bij hebben voor in geval van ….

q  Il n’y a pas de pompe à essence sur la piste.  Apportez donc votre propre bidon d’essence et fournissez-vous un réservoir plein.  Notre service de pneu auro environ 50L d’essence supplémentaire avec, en cas de… (2€/L)

q  Electriciteit - sanitaire voorzieningen :
Op de paddock zijn er diverse stroompunten voorzien alsook toiletten. 

q  Electricité - sanitaire :
Dans le paddock, il y a plusieurs prises de courant et toilettes. 

q  Bandenservice 
Onze bandenservice staat ten allen tijde voor u klaar ! Eigen banden of banden bij ons aangekocht plaatsen wij dan ook op uw losse velgen maar ook plaatsing op de motor is geen enkel probleem. Slicks / semi slicks van Pirelli en Metzeler hebben we in kleine aantallen altijd bij . Vergeet niet dat u bij uw inschrijving de kans hebt om met een flinke korting uw banden op voorhand te bestellen. Ook regenbanden van Bridgestone zullen wij ter plaatse aanbieden of kan je op voorhand bestellen. U kan ook in onze shop terecht voor : Remblokken , clip ons, kettingspray, motor & rem oliën, kettingen, oordopjes, ………. 

q  Service de pneus  
Notre service de pneus est à votre disposition à tout moment!!  Nous plaçons donc vos propre pneus ou pneus achetés chez nous sur vos jantes en vrac, même le placement sur la moto ne pose aucun problème.  Les slicks/semi slicks de Pirelli et Metzeler sont toujours disponibles en petit nombre.  N’oubliez pas que lorsque vous vous inscrivez, vous avez la possibilité de précommander vos pneus avec une réduction.

q  Fotograaf   Een fotograaf is aanwezig.  De foto’s kunnen ter plaatse worden bekeken en aangekocht of kan later ook online besteld worden. Van de crew zijn er ook mensen die foto’s en filmpjes maken voor op onze social media kanalen .  Mocht u niet gefilmd/gefotografeerd wensen te worden, gelieve dit dan uitdrukkelijk via mail te signaleren.  info@circuitdagen.be

q  Photographe   Un photographe est présent.  Les photos peuvent être consultées et achetées sur place (sur stick) ou peuvent également être commandées en ligne.  Vous recevrez un e-mail à ce sujet.  Il y a aussi des membres de l’équipe qui prennent des photos pour nos canaux de médias sociaux.  Si vous vous opposez à cela, veuillez nous en informer par e-mail. .

 

q  Is  er een bar waar u drank,  belegde broodjes en een beperkte restauratie kan verkrijgen .

Croix en Ternois; frituur en broodjes verkrijgbaar aan restaurant.

Clastres : wij laten een frit mobiel komen

Folembray : klein restaurant, bestellingen voor 11u in de bar

Ecuyers : klein restaurant

Mettet : klein restaurant op bestelling

Zolder : klein restaurant

Carole: geen restaurant aanwezig

Dijon: restaurant

 

q  Est-ce qu’il y a un bar ou vous pouvez prendre des boissons, des sandwiches et un restaurant limité? .

Croix en Ternois; frites & sandwiches disponible – petit resto

Clastres : un fritte mobile sera présent

Folembray : petit resto sur commande, avant 11h au bar

Ecuyers : petit resto

Mettet : petit resto sur commande

Zolder : petit resto

Carole : pas de resto

Dijon : resto